محبوب ترین مقالات

اولین جشنواره منطقه ای غدیر دانشگاه آزاد اسلامی

شنبه, آبان ۴, ۱۳۹۲ – ۰۸:۲۰
پیشگفتار ویژه نامه اولین جشنواره منطقه ای غدیر دانشگاه آزاد اسلامی

«بسم الله الرحمن الرحیم

الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا»

سوسوی تک ستاره ای درشب، اندک نور فانوسی از دور و شعله ی شمعی کوچک، گاه زیباترین امید روشنی در میان تاریکی هاست. هم نوایی با پیامبر(صلی الله علیه وآله) در ابلاغ غدیر، هم گامی با مسلمانان راستین در بیعت با امیر و همراهی بامنتظران موجود غدیر، سازنده ی تک تک ثانیه هایی بود که علی گویان، در تدارک جشنواره ی منطقه ای غدیر بودیم و سنگ سنگ واحد علوم و تحقیقات، از این پس جلوه ای دیگر دارد و برخود می بالد که جای جایش عطرآگین و نور باران از برکت زیباترین نام جهان، «علی» است. همین چند قطره ی باران به لطف پروردگار منّان را سپاس می گوییم و خرسندیم که از آغازین لحظه ی تلنگر این طرح در ذهن، به مدد امیر دلها، دل را شرمسار از یاری و لطف بیکران خود نمود و آرزویی را در ذهن ساخت، که آن آرمانِ تبدیل غدیر به نماد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر جهان است و امید که جشنواره منطقه ای غدیر، سرآغاز و دانشگاه آزاد اسلامی، محملی باشد برای فریاد تکلیف حیات بخش پیامبر (صلی الله علیه و آله) در روز غدیر که فرمودند:« فلیبلغ الحاضر الغائب و الوالد الولد الی یوم القیامه»

موضوع ولایت و امامت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) که تضمین کننده ی سعادت آدمی است، آن سان اهمیّت دارد که نیاز به ژرف نگری در آن هنوز باقی است. پژوهشگران باید در احیای غدیر از هیچ تلاشی فرو گذار نکنند، ادیبان باید جرعه نوش زلال غدیر باشند و هنرمندان در انتقال محتوای سترگ آن بکوشند.

تلاشگران این عرصه به حکم وظیفه ی پیامبر در روز همیشه ماندگار غدیر، به رساندن پیام غدیر به نسل بعدی کوشیدند تا تجسمی عینی به کلام پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) در این روز بزرگ ببخشند چرا که غدیر، یک سرزمین نیست، چشمه اى است که فنا برنمى دارد و تا پایان هستى مى جوشد، افقى است بى کرانه و خورشیدى است عالمتاب.

امید است که اولیّن جشنواره منطقه ای غدیر که به همت معاونت فرهنگی واحد علوم و تحقیقات در سطح منطقه ی هشت به صورت منطقه ای برگزار می گردد، مبدأ تحولات عظیمی در توجه به موضوع غدیر در گستره ی جهانی گردد. حضور فعال فرهیختگان، صاحب نظران، اساتید، دانشجویان و کارمندان را در این جشنواره ارج نهاده و امیدواریم این حرکت در نهاد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تداوم داشته باشد.

دکتر احسان پوراسماعیل

مدیر اجرایی جشنواره ی منطقه ای غدیر دانشگاه آزاد اسلامی