محبوب ترین مقالات

فرجام بشریّت در تطبیق نگرش اسلام و مسیحیت(مقاله برتر دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت)

شنبه, اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۵ – ۱۱:۰۷
Teleology in the Quran and New Testament

چکیده
در عصر کنونی با وجود ایدئولوژی های مختلف سیاسی و اجتماعی، دین بهترین گزینه در شناخت و دریافت آینده ی بشریّت است؛ در این میان اسلام و مسیحیّت نیز از آینده سخن گفته اند.
تطبیق این دو آیین از آن رو که اسلام مدّعی کامل ترین دین و مسیحیّت با وجود تحریف های فراوان پرطرفدارترین دین ابراهیمی است، نگارنده را برآن داشت تا تصویر آینده را در این دو مکتب بررسی کند. از این رو بعد از جست و جو در منابع، به تطبیق نقاط مشترک اخبار اسلام و مسیحیت پرداخته شد که حاصل آن در این نوشتار به بیست مورد تطبیقی رسید.
در این نوشتار بعد از ترسیم نمای کلی جهان قبل از ظهور که با انحراف و فساد، مرگ و میر فراوان و بلایای طبیعی همراه است به بحث پر چالش نشانه های ظهور در دو مکتب پرداخته شده است و از ارائه ی نشانه هایی از آسمان تا وجود موعودهایی دروغین در روی زمین و نشانه هایی که حتمی به نظر می رسد تبیین شده اند تا بعد از مشخص شدن تکلیف منتظران هر دو آیین، به بازگشت حضرت عیسی(علیه السلام) و ظهور امام زمان(علیه السلام) در فرجام جهان پرداخته شود.
در بخش پایانی به جهان بعد از ظهور در طراحی یاوران موعود، و گستره ی حکومت عدالت محور آخرین حجت خدا در سراسر گیتی اشاره شده است.
کلیدواژه: آینده،فرجام شناسی، قرآن، حدیث، عهدجدید، مهدی(علیه السّلام)، عیسی(علیه السّلام)

مقاله ی برتر بخش دانشگاهی دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت
برای دریافت فایل لطفاً عضو سایت شوید.